KENYATAAN IKHWAN MUSLIMIN BERHUBUNG PEMBUNUHAN OSAMA BIN LADEN

Sesungguhnya dunia seluruhnya dan orang-orang Islam khususnya telah sekian lama disogokkan dengan propaganda media yang mengaitkan Islam dengan keganasan dan orang-orang Islam adalah pengganas ekoran dari tuduhan bahawa peristiwa 11 September adalah hasil perancangan al-Qaedah

Kini, presiden Amerika mengisytiharkan pula bahawa pasukan khas tentera marin Amerika telah berjaya membunuh Usamah termasuk seorang wanita, seorang anak Usamah dan beberapa orang pengikutnya. Berikutan itu, kami mendapati bahawa di hadapan kami terpampang satu pendirian baru.

Ikhwan Muslimin (IM) menegaskan bahawa kami menentang penggunaan kekerasan secara umum, menentang apa jua pembunuhan yang tidak berlandaskan undang-undang. Kami sentiasa mendokong perbicaraan yang adil ke atas mana-mana individu yang melakukan apa-apa jenis jenayah sekalipun.

IM menuntut dunia seluruhnya dan negara-negara Barat khususnya, sama ada kerajaan atau rakyat mereka berhenti dari mengaitkan Islam dengan keganasan. Mereka hendaklah membetulkan gambaran yang sengaja diselewengkan mengenai Islam dan digembar-gemburkan sejak beberapa tahun lamanya.

IM menegaskan bahawa menentang penjajahan asing ke atas mana-mana negara adalah sesuatu yang sah dan dituntut. Melawan penjajah merupakan hak setiap insan yang dijamin oleh Syariat semua agama Samawi dan perjanjijan-perjanjian antara bangsa. Sesungguhnya mencampuradukkan antara perjuangan menentang penjajah yang dibenarkan oleh undang-undang dengan kekerasan yang dilakukan terhadap orang-orang yang tidak berdosa merupakan suatu perancangan yang disengajakan oleh zionis itu sendiri.

Justeru, selagi mana ada penjajahan, selama itu akan wujud penentangan. Amerika, Nato, Kesatuan Eropah hendaklah segera mengisytiharkan penamatan penjajahan mereka ke atas Afghanistan dan Iraq. Mereka juga hendaklah mengiktiraf hak-hak rakyat Palestin yang sah.

IM menuntut US supaya berhenti dari tindakan merisik pihak yang tidak sepakat dengannya dan berhenti dari campur tangan urusan dalaman mana-mana negara Arab atau negara orang Islam.

الإخوان المسلمون القاهرة في: 29 من جمادى الأولى 1432هـ الموافق 2 من مايو 2011م
Sumber : http://www.ikhwanonline.com/new/Article.aspx?ArtID=83551&SecID=230

0 ulasan:

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 KEMBARA SUFI |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.